Chell come Link, Valve continua a puntare sul single Player
Non parlo
La spiegazione che Erik Wolpaw ci da sul mutismo di Chell è IDENTICA alla spiegazione che da Miyamoto quando gli fanno la stessa domanda per quanto riguarda link: In pratica Chell è il giocatore.
“[Chell] could be anyone. It could be you. There’s the silent protagonist, which I don’t know is specifically a Valve thing, but it’s a thing. It’s probably a little bit tougher in ‘Half-Life,’ because it’s slightly more realistic and there’s conversations that are happening and you kind of have to write around why Gordon isn’t saying anything.”
C’è però una parte che non capisco sul pezzo di MTV:
Unlike “Half-Life,” “Portal” doesn’t really refer to the player specifically. The name Chell is never actually said aloud in either of the games.
Hem… Magari sarebbe meglio giorcarseli i giochi, prima di scrivere sta roba eh, e non faccio spoilerazzi, tranquilli!
Il single Player
Dopo l’ennesima, grandiosa esperienza multiplayer dell’ ultimo prodotto Valve ci rassicura che il single player è comunque parte integrante dei giochi che verranno e non sarà abbandonato:
“Portal 2 was a pretty good example of what we’ve learned over the years in terms of how to create those experiences. It’s more that we think we have to work harder in the future, that entertainment is inherently increased in value by having it be social, by letting you play with your friends, by recognizing that you’re connected with other people.”
In effetti l’esperienza generale di Portal 2 è un ottimo connubio tra Single Player ed un Multiplayer “sociale”.
Sperando di vedere la Borealis presto, non ci resta che aspettare.
Audio intervista qui sotto.
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